Friday, January 10, 2014

Suy Niệm Tin Mừng Gioan (1:35-42.. Thứ Bẩy Tuần Giáng Sinh 4/1/2014)



Tất cả mọi người chúng ta ai cũng có một ơn gọi riêng biệt, một ơn gọi để giúp chúng ta được trở nên tốt lành hơn là những gì mà hiện tại chúng ta đang có. người Kitô hữu, Thiên Chúa kêu gọi chúng ta trở thành môn đệ của Người để truyền rao Tin Mừng của Ngài cho Tế Giới. Mỗi một người đều có thể có những ơn gọi không giống nhau.
             Thánh Gioan Tẩy Giả, như là một ví dụ, được gọi là để chuẩn bị con đường cho Chúa đang đến. trong bài Tin Mừng chúng ta đọc hôm nay, mà ngay cả khi thực hiện kêu gọi của ông, Thánh Andrê cũng chỉ đường cho người khác đến với Chúa Giêsu và đi theo Chúa Giêsu. Thánh Andrê và thánh Phêrô là một trong những môn đệ đầu tiên của Chúa Giêsu đã đáp lại lời mời gọi của Thiên Chúa với sự giúp đỡ của thánh Gioan Tẩy giả. Chúa Giêsu đã hướng dẫn họ để trở thành môn đệ của Ngài, sau này trong cuộc sống của mình,Thánh Andrewe và Thánh Phêrô đã  trở thành những nhà truyền giáo vĩ đại của húa Kitô.
            Một vài người trong chúng ta có thể nghĩ rằng một ơn gọi một sự kêu gọi người ta đi tu để trở thành linh mục hay thầy tu hay nữ tu. Nhưng thay vào đó, một ơn gọi một sự mời gọi chúng ta nên biết dung những những tài năng và kỹ năng riêng mà Thiên Chúa đã ban cho chúng ta không phải là chỉ là vinh danh Ngài, nhưng mà còn mang lại phần còn lại của nhân loại đén gần gũi hơn với Thiên Chúa hơn. Khi chúng ta không dùng ơn gọi của chúng tôi một cách đúng đắn và nghiêm túc, Thì cũng giống như như khi chúng ta không biết dùng những món quà của chúng ta một cách nghiêm túc. Có lẽ một số người trong chúng ta có thể cảm thấy khó khăn để xác định ơn gọi riêng của mình hoặc không biết cách phát triển các kỹ năng chuyên môn và tài năng riêng của chúng ta trong việc theo đuổi ơn gọi của chúng tôi. Thông thường thì những điều này đã  xảy ra bởi vì có lẽ chúng ta đã quên rằng việc thực hiện ơn gọi của chúng ta cần  chúng ta làm việc bên cạnh Chúa Giêsu. Chúa Giêsu là cấp trên, huấn luyện viên của chúng ta, người cố vấn, trụ cột để hỗ trợ chúng ta. Chúng ta hãy nên làm việc với Chúa Giêsu trong việc thực hiện ơn gọi của chúng ta để ơn gọi của chúng được thành sự và đạt được một thành tích thực sự không những chỉ có lợi ích riêng cho chúng ta không mà thôi, Nhưng còn đem lại những lợi ích kháck cho tất cả những người xung quanh chúng ta.

REFLECTION
We all have a vocation, a call to become more than what we are. As Christians, God calls us to become his disciples and to spread the Good News.  A calling may not be the same from one person to the next. St. John the Baptist, for example, was called to prepare the way for the Lord's coming. And we read in today's reading, that even as he accomplished his calling, he also points the way for others to follow Jesus. Andrew and Peter are among the first disciples of Jesus who answer God's calling with John's help. Jesus guides them as disciples, and later in their own lives, Sts. Andrew and Peter become great missionaries of Christ.
            Some of us may think that a vocation is a calling for one to become priests or nuns. Rather, a vocation is a calling for us to fulfill the talents and skills God has given us not only for His glory but also to bring the rest of humanity closer to Him. When we do not take our vocation seriously, it is just like not taking our own gifts
seriously. Perhaps some of us may find it difficult to define our vocation or to develop our skills and talents in pursuit of our vocation. Usually this happens because perhaps we have forgotten that the fulfillment of our calling requires us to working side by side with Jesus. Jesus is our superior, coach, mentor, and pillar of  support.  Let us work with our Lord Jesus in making our vocations a reality and an achievement that will benefit not just ourselves but also those around us.

Sat 4th Jan 2014 - Weekday of Christmas
Since God has made me His child, putting me “right” with Him through Jesus Christ His son, what is my response?
            Let me put myself in the place of “the other disciple” with Andrew (Jn. 1:35), being shown the Person of Jesus whom I follow, listen to, and remain with. Through faith I know He can put me right. I hear Him welcoming Simon, whom his brother Andrew recruits. Jesus gives him the name, Peter, which means “rock”. The outspoken Peter will constantly be reprimanded by Jesus and be “put right”, even after he had denied his Master, though deep down he truly loved Jesus and cheerfully accepted being put right. He finally did lay down his life for his faith in Jesus, His Lord and God.And so, my own response to my calling as a follower of Jesus Christ is, as 1Jn. 3:7-10 says, to do right and love God in my neighbour, I shall be assailed with temptations from Satan, the world and my own weak human nature, but like Peter, my closeness to Jesus who always puts me right, will reassure me of His power and pardon.
            Heavenly Father, grant me the grace to be faithful to Your promptings in all I do and say. May I never cease witnessing by my love and zeal to all around the righteousness You have bestowed on me through Your Son, our Lord Jesus Christ. Amen.

No comments:

Post a Comment