Friday, December 30, 2016

Suy Niệm Tin Mừng ngày thứ 5 trong tuần bát Nhật Chúa Giáng Sinh (12/29)



Suy Niệm Tin Mừng ngày thứ 5 trong tuần bát Nhật Chúa Giáng Sinh (12/29)
Trong Tin Mừng thánh Gioan, Chúa Giêsu đem sự mặc khải đến cho nhân loại, chính Ngài đã tỏ lộ  cho chúng ta biết về Đức Chúa Cha và những lời nhắn nhủ của Thiên Chúa đến với nhân loại qua những lời giảng dạyviệc làm của Ngài. Trong Tin Mừng thánh Luca hôm nay,  ông Sêmion, một người đức hạnh và đạo đức đã chờ đợi sự cứu rỗi cho dân tộc Israel, đã nói lên những lời tiên đoán về Chúa Giêsu bằng cách cho chúng ta một cái nhìn sâu sắc vào làm việc và số phận của Chúa Giêsu. Thật làm một sự khốn khó, đau khổ cho một người mẹ như thế nào khi biết rằng người con duy nhất của sẽ phải chết đau khổ, phải chết vì tội lỗi của con người!
                 Đó sẽ là những nỗi đau khổ và khốn khó cho một người mẹ khi biết rằng chỉ một mình bà người con vô tội sẽ phải hy sinh để cứu rỗi sự sống đời đời cho nhân loại. Tuy nhiên, Mẹ Maria đã mang gánh tất cả những niềm đau khổ đó ng chỉ vì cho tình yêu của Thiên Chúa. Trái tim của Mẹ đã bị nghiền nát khị phải chứng kiên cái cảnh người Con duy nhất của mình bị đóng đinh trên thập tự giá và bị xúc phạm nặng nề ,nhưng Mẹ đã không nói lên một lời than trách hay một lời chống lại những kẻ hành hạ Người Con của mình. Thiên Chúa đã ban cho nhân loại (chúng ta)  Người Con duy nhất của Ngài để cứu rỗi chúng ta và tội lỗi của tất cả nhân loại.
                 Lạy Chúa in ban cho chúng ta những ân sủng của Chúa hầu giúp chúng ta cũng có thể sống và chết cho Nước Chúa như các thánh Tử Đạo.

Fifth day within Octave of Christmas         
«My eyes have seen your salvation»
Today, we contemplate the Presentation of the Child Jesus in the Temple, to accomplish what the Law of Moses written: mother must be purified and the firstborn child also be presented before the Lord in the Temple.
                 This scene is described by Saint Josemaria Escrivà in the fourth Joyful mystery of his book The Holy Rosary, while inviting us to get involved in it as he said:
            “This time, my friend, it will be up to you to bring the cage with the turtledoves.
Do you realize? She is the Immaculate! And She submits to the law as if she was unclean, Will you ever learn, you silly child, to submit, no matter what personal sacrifices, to God's Holy Law?”
            “Purified! It is certainly you and I who need to be purified, To atone, and, over and above atonement, Love. A love that sears, that burns away our soul's dirt, and a fire, that inflames with divine flames our heart's misery”.
            This Christmas it is appropriate time for us  to take advantage of Mary's example to “clean” our soul, by making a sincere sacramental confession and to be able to receive our Lord with our best attitude. Thus, Joseph offers the pair of turtledoves, but most of all, with his work and his pure love, he offers his own capacity to carry forward God's established plan for the Holy Family, example to all families.
            Simeon had been assured by the Holy Spirit that he would not die before seeing the Christ. He goes to the Temple and when, full of joy, he holds in his arms the Messiah, he says in Luke’s Gospel today: “Now, O Lord, you can dismiss your servant in peace, for you have fulfilled your word and my eyes have seen your salvation”” (Lk 2:29-30).
            With the eyes of faith, this Christmas, let us contemplate Jesus who, with his birth, has come to save us. Just as Simeon intoned a thanksgiving song, let all the families gather around the manger and, together, sing in joy, for we are aware we have been saved by the infant Jesus

No comments:

Post a Comment