Tuesday, July 3, 2018

Suy Niệm Tin Thứ Năm tuần 13 TN.


Suy Niệm Tin Thứ Năm tuần 13 TN.
            Trong Tin Mừng hôm nay, Chúa Giêsu thực hiện quyền lực của mình trên tất cả mọi thứ. Ngài bất chấp tất cả những bệnh tật, và đem các thứ bệnh hoạn đó ra khỏi cơ thể của người bại liệt, Ngài cho chúng ta thấy rằng Ngàiquyền thế trên tất cả mọi thứ. Chúng ta không thể có lòng yêu thương chân tình sâu sắc như Chúa Giêsu đãyêu thương con người chúng ta; một trong những cách mà chúng ta có thể hy vọng để thể hiện tình yêu và sự tận tâm của chúng ta là bằng cách đặt niềm tin của chúng ta một cách trọn vẹn và hoàn toàn trong Chúa Giêsu và Chúa Cha.
            Xin Chúa giúp chúng ta có thể luôn luôn biết cầu nguyện để được Chúa Thánh thần hướng dẫn trong nhưng việc làm đúng; và nếu chúng ta có cơ hội để giúp đỡ bất cứ ai, xin cho chúng ta có can đam, nhẫn nại và quảng đại để có thể bất chấp những chỉ trích chúng ta có thể nhận được, để chúang ta có thể có khiêm tốn để tiếp tục công việc làm sáng danh Chúa (không phải là để làm sang danh chúng ta).

REFLECTION   
Very often in life, we are asked to make a choice between doing what is right and doing what is acceptable. Doing the right thing is harder than it seems to be; it is a conscious action that takes courage, fortitude, and strength of character that comes with maturity. We are constantly reminded that God always did what was right, and that we ought to emulate Him in everything we do. While this is a noble pursuit, it is a very difficult one. We were made in His image and likeness, but that does not mean that we possess His wisdom, power, or strength. We must remember that God will always be there; whether we welcome Him or not — to guide, to assist, and to love us.
            In the Gospel, Jesus is exercising his authority over everything. By disregarding the sickness, and driving it out from the paralytic's body, he is showing us that he has the final say in everything. We cannot love as deeply as Jesus loved; one of the few ways that we can hope to express our love and devotion is by placing our trust fully and wholly in Jesus and the Father.
May we always pray for guidance in doing the right thing; and if we have the opportunity to help, in spite of the criticisms we may receive, may we have the courage to continue.

No comments:

Post a Comment