22/8 Suy Niệm Lễ kính Đức Maria Trinh Nữ Vương
Hôm nay chúng ta mừng lễ Ðức Maria Trinh Nữ Vương . Đức Giáo Hoàng Piô XII năm 1954 đã nói: "Mục đích của Lễ này là để tất cả chúng ta có thể nhận ra rõ hơn về quyền của Đức Mẹ và tôn kính sốt sắng hơnvề lòng thương xót của Mẹ Maria, người mà đã mang Thiên Chúa trong cung lòng của Mẹ . " (Piô XII, Ad Coeli Reginam).
Trong Ngày lễ kính đức Mẹ lên Trời, mẹ đã vào thiên đàng, Mẹ đã được Chúa Kitô đăng quang và Mẹ đã được toàn thể Thiên Thần và các thánh trên Thiên đàng đón nhận Mẹ làm Nữ Vương Đức Maria là mẫu gương của người môn đệ. Đức Maria là "người phụ nữ của sự im lặng và sự chú tâm." Chúng ta đã bao giờ có thế nghĩ rằng cái sức mạnh củatiếng "Xin Vâng (Yes)" cua Đức Maria với Thiên Chúa đã đươc đưa vào lịch sử cứu độ nhân loại của chúng ta? Tiếng “Vâng” của Mẹ đã cho phép Thiên -Chúa thực hiện và mở ra con đường cho người Con duy nhất của Thiên Chúa để trở thành con người như chúng ta và sống như chúng tanhưng theo ý muốn của Chúa Cha để chúng ta, tất cả được trở nên những con cái của Ngài, và cho chúng ta có thể được sống vớiNgài trong Nước vĩnh cửu của Ngài trên Thiên đàng.
Chúng ta không nên bao giờ nghi ngờ về tình yêu của Thiên Chúa vì Thiên Chúa chỉ muốn điều tốt nhất cho chúng ta, ngay cả những khi chúng ta không thể hiểu được hoàn toàn lý do tại sao mà những điều đang xảy ra trong cuộc sống của chúng ta theo cách của chúng mà không như ý của chúng ta mong ước. Cũng như Đức Maria, Mẹ đãkhông hiểu tất cả và đầy đủ về những thông điệp của thiên sứ mang đến cho Mẹ, Mẹ chỉ biết rằng Thiên Chúa muốn và đang sử dụng Mẹ cho một mục đích cao cả và vỹ đại hơn và Thiên Chúa sẽ không bao giờ muốn làm gì hại đến Mẹ. Chúng ta hãy trở nên giống như Đức Maria, chúng ta hãy đặt niềm tin của chúng ta hoàn toàn vào Thiên Chúa, chúng ta hãy làm theo ý muốn của Chúa và phục vụ Ngài với tất cả lòng chân thành với tất cà tâm hồn, lòng trí, trái tim và thân xác của chúng ta.
The Queenship
of the Blessed Virgin Mary: Thursday 22nd August 2019 Is. 9:1-6; Lk. 1:26-38
The Annunciation account carries a
powerful message. It is about Jesus’ identity and God’s plan of salvation for
the world. It is about Jesus being fully human and fully divine. To align
ourselves with the Divine will requires us to be Jesus’ true disciples in His
suffering and total obedience to God’s will. Jesus’ “YES” is ours today. We are
to listen to God’s Word and put it into practice in our lives. This is our
identity with Jesus.
Similarly, Mary’s YES allowed God to act for the salvation of the whole humanity. Mary listened to God’s Word by giving her total YES to God’s plan. She was open to whatever was to come. Likewise, our YES to God’s will depend on our openness to God’s plan.
Like Mary we also experience our limitations and shortcomings, yet with trust in the Lord, all things are possible with the spirit of abandonment to God’s will. Mary, our model of discipleship helps us to be imbued with the spirit of self-surrender and self-sacrifice. This is what we pray for everyday as Christians in the world.
In the first reading, we see how this gift of God is fulfilled in the gift of the Messiah –— Jesus, our Saviour who came to bring justice and integrity to all who believe in Him.
“Lord, may your name be blessed forever as we contemplate on Mary’s role in the Salvation of the world, in bringing Jesus to us.” “Mary, Queen of Heaven, pray for us.”
The Queenship of
the Blessed Virgin Mary 2023
A great sign appeared in the sky, a woman clothed with the sun, with the moon under her feet, and on her head a crown of twelve stars. ~Revelation 12:1
The twentieth century saw a great resurgence in devotion to the Mother of God. Several decades prior to that century, on December 8, 1854, Pope Pius IX declared the Dogma of the Immaculate Conception. Four years later, the Blessed Mother appeared to Bernadette Soubirous, a fourteen-year-old peasant girl, in Lourdes, France. In this apparition, when Bernadette asked who the Heavenly Lady was, she responded, “I am the Immaculate Conception.” This mystical confirmation of the papal dogma sparked great devotion to the Mother of God, and Lourdes became a frequent pilgrim site where many miracles have taken place.
In 1916, three shepherd children in Fátima, Portugal received three apparitions from the Angel of Peace, the Guardian Angel of Portugal. Then, in 1917 they received six apparitions from the Lady of the Rosary, as she called herself. On the day of her final apparition, some 70,000 had gathered and all witnessed the promised miracle. A pouring rain immediately stopped, the sun danced and plunged to the earth, and everything and everyone were immediately dry. This apparition and miracle continue to fuel devotion to the Mother of God.
In 1950, Pope Pius XII issued an apostolic constitution by which he declared as a dogma of our faith “that the Immaculate Mother of God, the ever Virgin Mary, having completed the course of her earthly life, was assumed body and soul into heavenly glory.” Since Jesus is the King of Kings, and since He sits on His throne at the right hand of the Father in Heaven, and since his mother was assumed into Heaven, body and soul, then the logical conclusion flowing from these truths necessarily leads us to today’s memorial.
Early Church Fathers used what is referred to as “typology” to clearly establish the continuity between the Old and New Testaments. For example, though King Solomon sinned, he is also a prefigurement, or “type” of Christ because he was a peacemaker, filled with wisdom, and built the Temple. Saint Augustine, in his commentary on Psalm 127, states that our Lord is “the true Solomon” and that “Solomon was the figure of this Peacemaker.” The true Peacemaker is Christ, and just as Solomon built the Temple, so our Lord built the true Temple of His Body, the Church.
Following this form of typology, the Book of 1 Kings states, “Then Bathsheba went to King Solomon to speak to him for Adonijah, and the king stood up to meet her and paid her homage. Then he sat down upon his throne, and a throne was provided for the king’s mother, who sat at his right. She said, ‘There is one small favor I would ask of you. Do not refuse me.’ The king said to her, ‘Ask it, my mother, for I will not refuse you’” (1 Kings 2:19–20). If King Solomon, an Old Testament type of Christ, honored his Queen Mother’s requests and sat her on a throne next to his, then so much more does our Lord, the true King of Kings, do so with His mother. Therefore, today’s memorial celebrates the fact that, in Heaven, Jesus’ mother is seated on a throne next to His, and like Solomon, Jesus says with certainty to her, “Ask it, my mother, for I will not refuse you.”
It is for these reasons, that on October 11, 1954, four years after the proclamation of the Assumption, Pope Pius XII instituted the Memorial of the Queenship of Mary with his encyclical letter, Ad Caeli Reginam (The Queen of Heaven). This memorial was first assigned the date May 31, which followed the Memorial of the Immaculate Heart of Mary. However, in 1969, Pope Paul VI moved the date to August 22, eight days after the Solemnity of the Assumption of the Blessed Virgin Mary. In large part, this was done to create an octave of anticipation and to show that the Assumption necessarily results in the Mother of God being also the Queen Mother of Heaven and Earth.
As Queen, Mother Mary not only intercedes on our behalf, she also acts as her Son’s mediator. From her heavenly throne, the Queen Mother of Heaven and Earth is entrusted with the grace of God. She is not the source, but she is privileged to be the instrument of distribution. As a loving mother, nothing pleases her more than to lavish every good thing upon her children on earth. She longs to gather all of her children together in Heaven, with and in her divine Son.
Though the liturgical and theological evolution of today’s memorial might seem complex, the heart of it is simple. We not only have a mother in Heaven, we also have a Queen Mother. As Mary is the Queen Mother of God, we must turn to her with childlike faith and simplicity. As a young child runs to a loving mother in time of need, never questioning her love, protection, and care, so we must run to her. She is our protectress, our refuge, our hope, and our sweet delight. Her affection is perfect and her motherly love unmatched.
As we honor the Queen of Heaven today, ponder the Church’s ever-deepening understanding of her role. As the Church has increased its comprehension of Mary’s exalted role through the centuries, so we must individually make this discovery throughout our lives. Turn to her, seek her prayers, rely upon her intercession, and honor her as your mother and your queen.
Mother and Queen of Heaven, this day I run to you as a child with confidence and trust. You are the glorious Queen Mother, reigning over all of your children with love and mercy. Please pray for me, and bestow upon me all that I need. I open my heart to the grace of your Son, which you are entrusted to dispense. Make me holy and free from sin, so you can present me spotless and pure to your beloved Son, the King of the Universe. Queen of Heaven, pray for me. Jesus, I trust in You.
Reflection:
Today is the Memorial of the Queenship of the Blessed Virgin Mary instituted by Pope Pius XII in 1954: "The purpose of the Feast is that all may recognize more clearly and venerate more devoutly the merciful and motherly sovereignty of her who bore God in her womb." (Pius XII, Ad Coeli Reginam).
On her Assumption into heaven, Mary our Mother was solemnly crowned by Christ and received by the whole court of Heaven as Queen.
Mary is our model of discipleship. Mary is "a woman of silence and attentiveness." Have we ever thought what the power of Mary's "Yes" to God had on our salvation history? Allowing God's will to be done to her opened the way for God's only Son to become human and live out the will of the Father so that we, his adopted sons and daughters, may be with him in his everlasting kingdom.
Let us never doubt that God only wants the best for us, even when we do not fully understand the reason why things are happening in our lives the way they are. Just as Mary had no full comprehension of the Angel's message to her, she knew that God was using her for a greater purpose and God will not wish harm on her. Like Mary, let us put our full trust in God, follow his will and serve him with all our heart, soul, mind and body.
Suy Niệm Lễ Nhớ Mẹ Maria là Nữ Vương Thiên Đàng (Aug 22,
2013)
Tại sao chúng ta mừng lễ kính Đức Maria là Nữ Vương Thiên Đàng? Chính vì những dòng chữ nhỏ: " tôi đây là nữ tỳ của Chúa, xin Chúa cứ làm cho tôi như lời sứ thần nói". (Lk 1:38).".
Đức Maria được tôn làm Nữ Vương Thiên Đàng là vì chính Maria đã dành hết cả cuộc đời của mình để pục vụ Chúa Giêsu con mẹ, và cho tới bây giờ mẹ lại còn dành sự vĩnh cửu của mẹ để phục vụ cho con cái của mẹ. Maria là mẹ của chúng ta và vì tất cả những gì mẹ làm và tất cả những gì mẹ đã từng làm là phục vụ, Mẹ đã dâng trót cả cuộc đời của mẹ cho Chúa, cuộc đời mẹ cũng có quá nhiều đắng cay, đau khổ hơn là sự sung sướng. Nhìn lại cuộc đời mẹ, Mẹ đã mang thai Chúa Giêsu khi tuổi còn trẻ, trước khi thánh Giuse cưới làm vợ, Mẹ đã bị thánh Giuse định bỏ trốn ra đi vì mẹ đã tin và vâng theo ý Chúa. Mẹ đã sinh ra Chúa Giêsu trong hang chiên Lừa hôi hám, giữa mủa đông giá lạnh, giữa đồng không, Mẹ đã phải theo thánh Giuse đem trốn trốn sang Ai cập khi Chúa Giêsu còn bé nhỏ, còn non ngày non tháng giữa đêm khuya,. Mẹ đón nhận lời tiên tri Simeon như những lưởi dao đâm qua lòng mẹ, Mẹ cũng đã phải chịu một cơn lo sợ, mất hồn khi lạc Chúa Giêsu trong đền thánh... Chính mẹ đã chứng kiến cảnh Chúa Giêsu chịu đóng đinh trên Thập giá... còn nỗi đau nào đau hơn thế nữa?.
Mẹ là mẹ Chúa Giêsu và cũng là mẹ nhân loại... Chúa là Chúa các Chúa các Vua thì mẹ rất xứng đáng là Nữ Vương của Thiên Đàng và của cả trần gian. Thế nhưng Mẹ Maria không đến để được người khác phục vụ, giống như Chúa Giêsu: "Ta đến thế gian này, không phải để được phục vụ, nhưng để phục vụ; và để ban chính cuộc sống của ta như là một giá để cứu chuộc cho mọi người" Hôm nay Mẹ ở trên Thiên đàng luôn luôn tiếp tục cầu bầu cho chúng ta trước khi ngai toà Thiên Chúa Đấng Toàn Năng.
Đức Maria là một gương sáng giá và hoàn hảo nhất cho mọi người chúng ta bắt chước để theo Chúa Giêsu. Mẹ Maria không sinh ra để tìm kiếm sự giàu sang, quyền qúy, để được phục vụ như những nữ hoàng, nhưng Mẹ Maria đã cho đi, và Mẹ tiếp tục ban phát những hồng ân của Thiên Chúa cho những ai đang chạy đến cùng Chúa và Mẹ. Maria là một người mẹ trước khi Maria có tước vị nào khác. Và bởi vì Maria là một người mẹ, Mẹ là nữ hoàng vì mẹ là người cầu bầu cho con cái của mẹ trước Thiên Chúa. Mẹ Maria tiếp tục phục vụ mỗi người chúng ta ở trên thiên đường trong các lời cầu bầu của mẹ cho chúng ta trước tòa Thiên Chúa. Đó là lý do tại sao mẹ là nữ hoàng trên Thiên Đàng và dưới Thế
Suy
Niệm Lễ kính Đức Maria Trinh Nữ Vương
Hôm nay chúng ta mừng lễ Ðức Maria Trinh Nữ Vương . Đức Giáo Hoàng Piô XII năm 1954 đã nói: "Mục đích của Lễ này là để tất cả chúng ta có thể nhận ra rõ hơn về quyền của Đức Mẹ và tôn kính sốt sắng hơn về lòng thương xót của Mẹ Maria, người mà đã mang Thiên Chúa trong cung lòng của Mẹ . " (Piô XII, Ad Coeli Reginam).
Tr
Trong Ngày lễ kính đức Mẹ lên Trời, mẹ đã vào thiên đàng, Mẹ đã được Chúa Kitô đăng quang và Mẹ đã được toàn thể Thiên Thần và các thánh trên Thiên đàng đón nhận Mẹ làm Nữ Vương
Đức Maria là mẫu gương của người môn đệ. Đức Maria là "người phụ nữ của sự im lặng và sự chú tâm." Chúng ta đã bao giờ có thế nghĩ rằng cái sức mạnh của tiếng "Xin Vâng (Yes)" cua Đức Maria với Thiên Chúa đã đươc đưa vào lịch sử cứu độ nhân loại của chúng ta? Tiếng “Vâng” của Mẹ đã cho phép Thiên Chúa thực hiện và mở ra con đường cho người Con duy nhất của Thiên Chúa để trở thành con người như chúng ta và sống như chúng tanhưng theo ý muốn của Chúa Cha để chúng ta, tất cả được trở nên những con cái của Ngài, và cho chúng ta có thể được sống với Ngài trong Nước vĩnh cửu của Ngài trên Thiên đàng.
Chúng ta không nên bao giờ nghi ngờ về tình yêu của
Thiên vì Thiên Chúa
chỉ muốn điều tốt nhất cho chúng ta, ngay cả những khi chúng ta không thể hiểu được hoàn toàn lý do tại sao mà những điều đang xảy ra trong cuộc
sống của chúng ta theo cách
của chúng mà không như ý của chúng ta mong ước. Cũng như Đức Maria, Mẹ đã không hiểu tất cả và đầy đủ về những thông điệp của thiên sứ mang đến cho Mẹ, Mẹ chỉ biết rằng Thiên Chúa muốn và đang sử dụng Mẹ cho một mục đích cao cả và vỹ đại hơn và Thiên Chúa sẽ không bao giờ muốn làm gì hại đến Mẹ. Chúng ta hãy trở nên giống như Đức Maria, chúng ta hãy
đặt niềm tin của chúng ta hoàn toàn vào Thiên Chúa, chúng ta hãy làm theo ý muốn của Chúa và phục vụ Ngài với tất cả lòng chân thành
với tất cà tâm hồn, lòng trí, trái tim và thân xác của chúng ta.
Reflection:
Today is the Memorial of the Queenship of the Blessed Virgin Mary instituted by Pope Pius XII in 1954: "The purpose of the Feast is that all may recognize more clearly and venerate more devoutly the merciful and motherly sovereignty of her who bore God in her womb." (Pius XII, Ad Coeli Reginam).
On her Assumption into heaven, Mary our Mother was solemnly crowned by Christ and received by the whole court of Heaven as Queen.
Mary is our model of discipleship. Mary is "a woman of silence and attentiveness." Have we ever thought what the power of Mary's "Yes" to God had on our salvation history? Allowing God's will to be done to her opened the way for God's only Son to become human and live out the will of the Father so that we, his adopted sons and daughters, may be with him in his everlasting kingdom.
Let us never doubt that God only wants the best for us, even when we do not fully understand the reason why things are happening in our lives the way they are. Just as Mary had no full comprehension of the Angel's message to her, she knew that God was using her for a greater purpose and God will not wish harm on her. Like Mary, let us put our full trust in God, follow his will and serve him with all our heart, soul, mind and body.
REFLECTION
While the notion of the Queenship of Our Lady is not explicitly mentioned in Scripture, the Responsorial Psalm today offers a suggestion for the appropriateness of the thought of Mary as Queen. The Psalm praises God: “the Lord our God, who is enthroned on high.” All the rest of us are “servants of the Lord”. Mary was a very special servant of the Lord, chosen before the ages to be the mother of Jesus, and so rightfully called “Mother of God” for her son, Jesus, was true God and true Man. Mary’s Magnificat echoes verses 7 and 8 of the Psalm, when she acknowledges that in her God had raised up the lowly. The Psalmist can acknowledge that God has raised up the poor and the lowly “to seat them with princes, with the princes of his own people.”
How much more true is this of the humble and lowly Virgin of Nazareth, who surrendered her whole life to God as the “handmaid of the Lord”! She who was the mother of Christ the King is surely above all the princes of the earth and is most fittingly honoured as Queen. Lord, like Mary, may we always be aware of the great things You have done for us, and respond in gratitude all the days of our life.
Hôm nay chúng ta mừng lễ Ðức Maria Trinh Nữ Vương . Đức Giáo Hoàng Piô XII năm 1954 đã nói: "Mục đích của Lễ này là để tất cả chúng ta có thể nhận ra rõ hơn về quyền của Đức Mẹ và tôn kính sốt sắng hơnvề lòng thương xót của Mẹ Maria, người mà đã mang Thiên Chúa trong cung lòng của Mẹ . " (Piô XII, Ad Coeli Reginam).
Trong Ngày lễ kính đức Mẹ lên Trời, mẹ đã vào thiên đàng, Mẹ đã được Chúa Kitô đăng quang và Mẹ đã được toàn thể Thiên Thần và các thánh trên Thiên đàng đón nhận Mẹ làm Nữ Vương Đức Maria là mẫu gương của người môn đệ. Đức Maria là "người phụ nữ của sự im lặng và sự chú tâm." Chúng ta đã bao giờ có thế nghĩ rằng cái sức mạnh củatiếng "Xin Vâng (Yes)" cua Đức Maria với Thiên Chúa đã đươc đưa vào lịch sử cứu độ nhân loại của chúng ta? Tiếng “Vâng” của Mẹ đã cho phép Thiên -Chúa thực hiện và mở ra con đường cho người Con duy nhất của Thiên Chúa để trở thành con người như chúng ta và sống như chúng tanhưng theo ý muốn của Chúa Cha để chúng ta, tất cả được trở nên những con cái của Ngài, và cho chúng ta có thể được sống vớiNgài trong Nước vĩnh cửu của Ngài trên Thiên đàng.
Chúng ta không nên bao giờ nghi ngờ về tình yêu của Thiên Chúa vì Thiên Chúa chỉ muốn điều tốt nhất cho chúng ta, ngay cả những khi chúng ta không thể hiểu được hoàn toàn lý do tại sao mà những điều đang xảy ra trong cuộc sống của chúng ta theo cách của chúng mà không như ý của chúng ta mong ước. Cũng như Đức Maria, Mẹ đãkhông hiểu tất cả và đầy đủ về những thông điệp của thiên sứ mang đến cho Mẹ, Mẹ chỉ biết rằng Thiên Chúa muốn và đang sử dụng Mẹ cho một mục đích cao cả và vỹ đại hơn và Thiên Chúa sẽ không bao giờ muốn làm gì hại đến Mẹ. Chúng ta hãy trở nên giống như Đức Maria, chúng ta hãy đặt niềm tin của chúng ta hoàn toàn vào Thiên Chúa, chúng ta hãy làm theo ý muốn của Chúa và phục vụ Ngài với tất cả lòng chân thành với tất cà tâm hồn, lòng trí, trái tim và thân xác của chúng ta.
Similarly, Mary’s YES allowed God to act for the salvation of the whole humanity. Mary listened to God’s Word by giving her total YES to God’s plan. She was open to whatever was to come. Likewise, our YES to God’s will depend on our openness to God’s plan.
Like Mary we also experience our limitations and shortcomings, yet with trust in the Lord, all things are possible with the spirit of abandonment to God’s will. Mary, our model of discipleship helps us to be imbued with the spirit of self-surrender and self-sacrifice. This is what we pray for everyday as Christians in the world.
In the first reading, we see how this gift of God is fulfilled in the gift of the Messiah –— Jesus, our Saviour who came to bring justice and integrity to all who believe in Him.
“Lord, may your name be blessed forever as we contemplate on Mary’s role in the Salvation of the world, in bringing Jesus to us.” “Mary, Queen of Heaven, pray for us.”
A great sign appeared in the sky, a woman clothed with the sun, with the moon under her feet, and on her head a crown of twelve stars. ~Revelation 12:1
The twentieth century saw a great resurgence in devotion to the Mother of God. Several decades prior to that century, on December 8, 1854, Pope Pius IX declared the Dogma of the Immaculate Conception. Four years later, the Blessed Mother appeared to Bernadette Soubirous, a fourteen-year-old peasant girl, in Lourdes, France. In this apparition, when Bernadette asked who the Heavenly Lady was, she responded, “I am the Immaculate Conception.” This mystical confirmation of the papal dogma sparked great devotion to the Mother of God, and Lourdes became a frequent pilgrim site where many miracles have taken place.
In 1916, three shepherd children in Fátima, Portugal received three apparitions from the Angel of Peace, the Guardian Angel of Portugal. Then, in 1917 they received six apparitions from the Lady of the Rosary, as she called herself. On the day of her final apparition, some 70,000 had gathered and all witnessed the promised miracle. A pouring rain immediately stopped, the sun danced and plunged to the earth, and everything and everyone were immediately dry. This apparition and miracle continue to fuel devotion to the Mother of God.
In 1950, Pope Pius XII issued an apostolic constitution by which he declared as a dogma of our faith “that the Immaculate Mother of God, the ever Virgin Mary, having completed the course of her earthly life, was assumed body and soul into heavenly glory.” Since Jesus is the King of Kings, and since He sits on His throne at the right hand of the Father in Heaven, and since his mother was assumed into Heaven, body and soul, then the logical conclusion flowing from these truths necessarily leads us to today’s memorial.
Early Church Fathers used what is referred to as “typology” to clearly establish the continuity between the Old and New Testaments. For example, though King Solomon sinned, he is also a prefigurement, or “type” of Christ because he was a peacemaker, filled with wisdom, and built the Temple. Saint Augustine, in his commentary on Psalm 127, states that our Lord is “the true Solomon” and that “Solomon was the figure of this Peacemaker.” The true Peacemaker is Christ, and just as Solomon built the Temple, so our Lord built the true Temple of His Body, the Church.
Following this form of typology, the Book of 1 Kings states, “Then Bathsheba went to King Solomon to speak to him for Adonijah, and the king stood up to meet her and paid her homage. Then he sat down upon his throne, and a throne was provided for the king’s mother, who sat at his right. She said, ‘There is one small favor I would ask of you. Do not refuse me.’ The king said to her, ‘Ask it, my mother, for I will not refuse you’” (1 Kings 2:19–20). If King Solomon, an Old Testament type of Christ, honored his Queen Mother’s requests and sat her on a throne next to his, then so much more does our Lord, the true King of Kings, do so with His mother. Therefore, today’s memorial celebrates the fact that, in Heaven, Jesus’ mother is seated on a throne next to His, and like Solomon, Jesus says with certainty to her, “Ask it, my mother, for I will not refuse you.”
It is for these reasons, that on October 11, 1954, four years after the proclamation of the Assumption, Pope Pius XII instituted the Memorial of the Queenship of Mary with his encyclical letter, Ad Caeli Reginam (The Queen of Heaven). This memorial was first assigned the date May 31, which followed the Memorial of the Immaculate Heart of Mary. However, in 1969, Pope Paul VI moved the date to August 22, eight days after the Solemnity of the Assumption of the Blessed Virgin Mary. In large part, this was done to create an octave of anticipation and to show that the Assumption necessarily results in the Mother of God being also the Queen Mother of Heaven and Earth.
As Queen, Mother Mary not only intercedes on our behalf, she also acts as her Son’s mediator. From her heavenly throne, the Queen Mother of Heaven and Earth is entrusted with the grace of God. She is not the source, but she is privileged to be the instrument of distribution. As a loving mother, nothing pleases her more than to lavish every good thing upon her children on earth. She longs to gather all of her children together in Heaven, with and in her divine Son.
Though the liturgical and theological evolution of today’s memorial might seem complex, the heart of it is simple. We not only have a mother in Heaven, we also have a Queen Mother. As Mary is the Queen Mother of God, we must turn to her with childlike faith and simplicity. As a young child runs to a loving mother in time of need, never questioning her love, protection, and care, so we must run to her. She is our protectress, our refuge, our hope, and our sweet delight. Her affection is perfect and her motherly love unmatched.
As we honor the Queen of Heaven today, ponder the Church’s ever-deepening understanding of her role. As the Church has increased its comprehension of Mary’s exalted role through the centuries, so we must individually make this discovery throughout our lives. Turn to her, seek her prayers, rely upon her intercession, and honor her as your mother and your queen.
Mother and Queen of Heaven, this day I run to you as a child with confidence and trust. You are the glorious Queen Mother, reigning over all of your children with love and mercy. Please pray for me, and bestow upon me all that I need. I open my heart to the grace of your Son, which you are entrusted to dispense. Make me holy and free from sin, so you can present me spotless and pure to your beloved Son, the King of the Universe. Queen of Heaven, pray for me. Jesus, I trust in You.
Today is the Memorial of the Queenship of the Blessed Virgin Mary instituted by Pope Pius XII in 1954: "The purpose of the Feast is that all may recognize more clearly and venerate more devoutly the merciful and motherly sovereignty of her who bore God in her womb." (Pius XII, Ad Coeli Reginam).
On her Assumption into heaven, Mary our Mother was solemnly crowned by Christ and received by the whole court of Heaven as Queen.
Mary is our model of discipleship. Mary is "a woman of silence and attentiveness." Have we ever thought what the power of Mary's "Yes" to God had on our salvation history? Allowing God's will to be done to her opened the way for God's only Son to become human and live out the will of the Father so that we, his adopted sons and daughters, may be with him in his everlasting kingdom.
Let us never doubt that God only wants the best for us, even when we do not fully understand the reason why things are happening in our lives the way they are. Just as Mary had no full comprehension of the Angel's message to her, she knew that God was using her for a greater purpose and God will not wish harm on her. Like Mary, let us put our full trust in God, follow his will and serve him with all our heart, soul, mind and body.
Tại sao chúng ta mừng lễ kính Đức Maria là Nữ Vương Thiên Đàng? Chính vì những dòng chữ nhỏ: " tôi đây là nữ tỳ của Chúa, xin Chúa cứ làm cho tôi như lời sứ thần nói". (Lk 1:38).".
Đức Maria được tôn làm Nữ Vương Thiên Đàng là vì chính Maria đã dành hết cả cuộc đời của mình để pục vụ Chúa Giêsu con mẹ, và cho tới bây giờ mẹ lại còn dành sự vĩnh cửu của mẹ để phục vụ cho con cái của mẹ. Maria là mẹ của chúng ta và vì tất cả những gì mẹ làm và tất cả những gì mẹ đã từng làm là phục vụ, Mẹ đã dâng trót cả cuộc đời của mẹ cho Chúa, cuộc đời mẹ cũng có quá nhiều đắng cay, đau khổ hơn là sự sung sướng. Nhìn lại cuộc đời mẹ, Mẹ đã mang thai Chúa Giêsu khi tuổi còn trẻ, trước khi thánh Giuse cưới làm vợ, Mẹ đã bị thánh Giuse định bỏ trốn ra đi vì mẹ đã tin và vâng theo ý Chúa. Mẹ đã sinh ra Chúa Giêsu trong hang chiên Lừa hôi hám, giữa mủa đông giá lạnh, giữa đồng không, Mẹ đã phải theo thánh Giuse đem trốn trốn sang Ai cập khi Chúa Giêsu còn bé nhỏ, còn non ngày non tháng giữa đêm khuya,. Mẹ đón nhận lời tiên tri Simeon như những lưởi dao đâm qua lòng mẹ, Mẹ cũng đã phải chịu một cơn lo sợ, mất hồn khi lạc Chúa Giêsu trong đền thánh... Chính mẹ đã chứng kiến cảnh Chúa Giêsu chịu đóng đinh trên Thập giá... còn nỗi đau nào đau hơn thế nữa?.
Mẹ là mẹ Chúa Giêsu và cũng là mẹ nhân loại... Chúa là Chúa các Chúa các Vua thì mẹ rất xứng đáng là Nữ Vương của Thiên Đàng và của cả trần gian. Thế nhưng Mẹ Maria không đến để được người khác phục vụ, giống như Chúa Giêsu: "Ta đến thế gian này, không phải để được phục vụ, nhưng để phục vụ; và để ban chính cuộc sống của ta như là một giá để cứu chuộc cho mọi người" Hôm nay Mẹ ở trên Thiên đàng luôn luôn tiếp tục cầu bầu cho chúng ta trước khi ngai toà Thiên Chúa Đấng Toàn Năng.
Đức Maria là một gương sáng giá và hoàn hảo nhất cho mọi người chúng ta bắt chước để theo Chúa Giêsu. Mẹ Maria không sinh ra để tìm kiếm sự giàu sang, quyền qúy, để được phục vụ như những nữ hoàng, nhưng Mẹ Maria đã cho đi, và Mẹ tiếp tục ban phát những hồng ân của Thiên Chúa cho những ai đang chạy đến cùng Chúa và Mẹ. Maria là một người mẹ trước khi Maria có tước vị nào khác. Và bởi vì Maria là một người mẹ, Mẹ là nữ hoàng vì mẹ là người cầu bầu cho con cái của mẹ trước Thiên Chúa. Mẹ Maria tiếp tục phục vụ mỗi người chúng ta ở trên thiên đường trong các lời cầu bầu của mẹ cho chúng ta trước tòa Thiên Chúa. Đó là lý do tại sao mẹ là nữ hoàng trên Thiên Đàng và dưới Thế
Hôm nay chúng ta mừng lễ Ðức Maria Trinh Nữ Vương . Đức Giáo Hoàng Piô XII năm 1954 đã nói: "Mục đích của Lễ này là để tất cả chúng ta có thể nhận ra rõ hơn về quyền của Đức Mẹ và tôn kính sốt sắng hơn về lòng thương xót của Mẹ Maria, người mà đã mang Thiên Chúa trong cung lòng của Mẹ . " (Piô XII, Ad Coeli Reginam).
Tr
Trong Ngày lễ kính đức Mẹ lên Trời, mẹ đã vào thiên đàng, Mẹ đã được Chúa Kitô đăng quang và Mẹ đã được toàn thể Thiên Thần và các thánh trên Thiên đàng đón nhận Mẹ làm Nữ Vương
Đức Maria là mẫu gương của người môn đệ. Đức Maria là "người phụ nữ của sự im lặng và sự chú tâm." Chúng ta đã bao giờ có thế nghĩ rằng cái sức mạnh của tiếng "Xin Vâng (Yes)" cua Đức Maria với Thiên Chúa đã đươc đưa vào lịch sử cứu độ nhân loại của chúng ta? Tiếng “Vâng” của Mẹ đã cho phép Thiên Chúa thực hiện và mở ra con đường cho người Con duy nhất của Thiên Chúa để trở thành con người như chúng ta và sống như chúng tanhưng theo ý muốn của Chúa Cha để chúng ta, tất cả được trở nên những con cái của Ngài, và cho chúng ta có thể được sống với Ngài trong Nước vĩnh cửu của Ngài trên Thiên đàng.
Today is the Memorial of the Queenship of the Blessed Virgin Mary instituted by Pope Pius XII in 1954: "The purpose of the Feast is that all may recognize more clearly and venerate more devoutly the merciful and motherly sovereignty of her who bore God in her womb." (Pius XII, Ad Coeli Reginam).
On her Assumption into heaven, Mary our Mother was solemnly crowned by Christ and received by the whole court of Heaven as Queen.
Mary is our model of discipleship. Mary is "a woman of silence and attentiveness." Have we ever thought what the power of Mary's "Yes" to God had on our salvation history? Allowing God's will to be done to her opened the way for God's only Son to become human and live out the will of the Father so that we, his adopted sons and daughters, may be with him in his everlasting kingdom.
Let us never doubt that God only wants the best for us, even when we do not fully understand the reason why things are happening in our lives the way they are. Just as Mary had no full comprehension of the Angel's message to her, she knew that God was using her for a greater purpose and God will not wish harm on her. Like Mary, let us put our full trust in God, follow his will and serve him with all our heart, soul, mind and body.
While the notion of the Queenship of Our Lady is not explicitly mentioned in Scripture, the Responsorial Psalm today offers a suggestion for the appropriateness of the thought of Mary as Queen. The Psalm praises God: “the Lord our God, who is enthroned on high.” All the rest of us are “servants of the Lord”. Mary was a very special servant of the Lord, chosen before the ages to be the mother of Jesus, and so rightfully called “Mother of God” for her son, Jesus, was true God and true Man. Mary’s Magnificat echoes verses 7 and 8 of the Psalm, when she acknowledges that in her God had raised up the lowly. The Psalmist can acknowledge that God has raised up the poor and the lowly “to seat them with princes, with the princes of his own people.”
How much more true is this of the humble and lowly Virgin of Nazareth, who surrendered her whole life to God as the “handmaid of the Lord”! She who was the mother of Christ the King is surely above all the princes of the earth and is most fittingly honoured as Queen. Lord, like Mary, may we always be aware of the great things You have done for us, and respond in gratitude all the days of our life.
No comments:
Post a Comment