Suy Niệm Chúa Nhật Chúa Thánh Thần Hiện Xuống Nam
B
Trong bài đọc thứ nhất hôm nay, người Do Thái tưởng rằng các Tông đồ đã say rượu! khi họ ra khỏi nhà vào buổi sáng của Lễ Ngũ Tuần, họ có chí khí và tinh thần cao họ lớn tiếng rao giảng lời Chúa. Đúng là họ đã say, nhưng không phải say với thần rượu, mà là họ say với thần khí trong Chúa Thánh Thần. Sự xuất hiện của Chúa Thánh Linh đã thay đổi các tông đồ một cách sâu sắc đến nỗi điều này đã kích hoạt sự thay đổi và đổi mới hoàn toàn của toàn thế giới.
Chúa
nhật này chúng ta mừng lễ Chúa Thánh Thần Hiện Xuống. Vào những ngày này, các Tông đồ sợ ra đường vì có nhiều người Do Thái ở
Giê-ru-sa-lem. Họ sợ sệt và lẩn trốn trong căn phòng trên lầu, với các cửa và cửa sổ khóa kín. Họ làm gì trong cơn sợ hãi? họ cùng cầu nguyện với Đức
Mẹ. Rồi đột nhiên, không biết từ đâu, họ nghe thấy một luồng gió lớn, và những
lưỡi lửa lượn ngay trên đầu họ. Chính Chúa Thánh Thần đã ngự xuống trên họ, đúng như lời Chúa
Giêsu đã hứa. Điều này thay đã
làm đổi mọi thứ một
cách đột ngột. Các Tông đồ không còn sợ hãi và rụt rè nữa. Họ cùng nhau bước ra khỏi nhà và bắt đầu lớn
tiếng rao giảng cho mọi người về sứ
điệp của Chúa Phục Sinh. Những người nghe được lời họ rao giảng đã hết sức ngạc nhiên, mặc dù những người này đến
từ những nơi khác nhau trên thế giới và họ dùng các ngôn ngữ khác
nhau, nhưng họ hiểu rõ ràng những gì các
Tông đồ đã rao giảng. Sự kiện này là một hiện tượng vĩ đại đến nỗi ngày Lễ Ngũ Tuần được gọi là Lễ Chúa Thánh Thần
Hiện xuống trên các Tông đồ.
Lễ Chúa Thánh Thần Hiện Xuống là Lễ Chúa Thánh
Thần, Ngôi Ba trong Ba Ngôi Cực Thánh. Ngài là Chúa Thánh linh thuần khiết, và điều
này có thể giải thích chúng ta tại
sao chúng ta là chúng ta không thể hiểu
nổi rõ về bản chất của Chúa
Thánh Thần. Tuy nhiên, sự thật là Chúa Thánh Linh luôn ở cùng với chúng ta. Ngài là sự hiện diện thường
xuyên của Thiên Chúa trong thế giới chúng ta như Chúa Giê-su đã hứa: “Và này, thầy
sẽ luôn ở bên cạnh anh
em cho đến tận cùng” (Mt 28:20).
Chúng
ta đã lãnh nhận Ngài trong Bí tích Rửa tội của chúng ta, và đặc biệt nhất là trong Bí tích Thêm
sức khi chúng ta được ấn chứng bằng ân tứ Chúa Thánh Thần. Để giúp chúng ta hiểu
về Ngôi thứ ba, chúng ta nên đề cập đến một số biểu hiện phổ biến nhất của Ngài
như được mô tả trong Kinh thánh.
Biểu hiện đầu tiên là gió: Các Tông đồ nghe thấy một cơn gió lớn ập đến bất ngờ. Tin Mừng hôm nay cho chúng ta thấy rằng: “Chúa Giê-su thổi hơi vào họ và phán:‘ Hãy nhận lấy Chúa Thánh Thần”. Hơi thở của Chúa Giêsu nhắc nhở chúng ta về hành động của Thiên Chúa trong sự sáng tạo: như được chép trong sách Sáng thế: “Bấy giờ, Chúa là Thiên Chúa đã tạo dựng con người từ trong bụi đất, thổi vào lỗ mũi con người hơi thở sự sống, và con người trở thành một sinh linh ”(St 2: 7). Chúa Thánh Thần như gió hay hơi thở có nghĩa là sự sống. Đó là hơi thở ban sự sống của Chúa. Do đó, Chúa Thánh Thần ban sự sống cho chúng ta. Không có Ngài, chúng ta không có khả năng sống.
Biểu hiện thứ hai
là Lửa: Vào Chúa Nhật Hiện Xuống đó, Chúa Thánh Thần ngự xuống
như những lưỡi lửa trên đầu các tông đồ. Lửa mang lại sức nóng, sức mạnh và
năng lượng. Lửa
cũng biến hình. Nó biến gỗ thành tro, thịt và cá sống thành thức ăn ngon, và
kim loại cứng thành dạng lỏng. Lửa cũng thanh tẩy. Nó tách vàng khỏi
hợp kim, làm sạch và khử trùng mọi thứ, làm sạch vật liệu khỏi bụi bẩn và tất cả
các chất gây ô nhiễm. Chúa Thánh Thần là ngọn lửa tình yêu. Ông là nguyên tắc của
quyền lực, đổi mới và chuyển đổi. Đó là lý do tại sao, sau khi ban cho các tông
đồ ân tứ Chúa Thánh Thần, Chúa Giêsu đã ban bí tích tha tội: như Người đã phán
với các ông: “Hãy chịu lấy Thánh Thần. Các ngươi tha tội cho ai, thì tội họ
được tha; các ngươi cầm giữ tội ai, thì tội họ bị cầm giữ!" (Ga 20:23). Thiên
Chúa đổi mới chúng ta và ban cho chúng ta sự sống mới nhờ Chúa Thánh Thần và bí
tích Hòa giải.
Và sự biểu lộ thứ
ba của Chúa Thánh Thần là con chim bồ câu trắng bay lượn trên đầu Chúa Giê-su
sau khi Ngài làm phép rửa tại sông Jođan. Chim bồ câu
trắng tượng trưng cho sự tự do và thuần khiết. Chúa
Thánh Linh tẩy sạch chúng ta khỏi tội lỗi và làm cho chúng ta trở nên trong sạch.
Và vì vậy, chúng ta có tự do hoàn hảo với tư cách là con cái của Chúa. Chúng ta
không còn là nô lệ của tội lỗi nữa, nhưng chúng ta trở thành con ái
của Thiên Chúa, của tự do và vinh quang.
Chúa Nhật này
chúng ta hãy tôn vinh và ngợi khen Chúa Thánh Thần, Ngôi Ba Thiên Chúa. Và
chúng ta hãy thường xuyên ý thức về sự hiện diện thường xuyên của Thần Khí Đức
Chúa Trời để chúng ta có thể thực sự là những đền thờ sống động của Chúa Thánh
Thần và là công cụ đổi mới, biến đổi và sự sống của thế giới.
Tiếng hát là cách giúp chúng ta gia tăng sức mạnh của Chúa Thánh Thần được tràn ngập trong chúng ta, cũng như giúp chúng ta phân biệt được ý muốn của Ngài trong cuộc sống của chúng ta. Con dân của Thiên Chúa không những chỉ được mời cùng hát; mà chúng ta phải cùng hát lên ca tụng Thiên Chúa vì đó là bổn phận của chúng ta. Khi chúng ta hát, chúng ta đang làm những gì Chúa muốn viồ Ngài muốn chúng ta ca tụng vinh danh Ngài! Tiếng hát là một cách độc đáo là đưa trái tim, linh hồn, tâm trí và sức lực của chúng ta lại với nhau để chúng ta tập trung hoàn toàn và trọn vẹn vào Thiên Chúa là Cha.
Trong thư gửi tín
hữu Côlôsê,
Thánh Phaolô viết: “Hãy để lời Đức Kitô ngự trong anh em một cách phong phú,
như mọi sự khôn ngoan anh em dạy dỗ và khuyên nhủ nhau, hát thánh vịnh, thánh
ca và những bài hát thiêng liêng với lòng biết ơn đối với Thiên Chúa. (Cô-lô-se
3:16)
Trong thư gửi tín hữu Êphêsô,
Thánh Phao-lô cũng đã viết: “Ðừng say sưa rượu chè, chỉ tổ hư thân; nhưng
hãy làm sao cho được no đầy Thần khí. Hãy đối đáp
với nhau thánh vịnh, lời ca, lời vãn của Thần khí; xướng ca, tụng niệm kính
Chúa hết lòng anh em”. (Ê-phê-sô 5: 18-19)
Giáo Hội
Công Giáo được bành trướng rộng
rãi do sự hiện diện của Chúa Thánh Thần trong các Tông đồ
và trong những người tiếp nối sau họ. Khi chúng
ta sống đức tin của mình, Chúa Thánh Linh bên
trong chúng ta lôi kéo người khác đến với Chúa Kitô.
Sống đức tin có nghĩa là chúng ta giống như các Tông đồ khi xưa,
phải có lòng khiêm nhường để cho phép Chúa ban cho chúng ta một kiến thức vượt
quá tầm hiểu biết của trí óc con người. Sống đức tin của chúng ta có nghĩa là
chúng ta sẵn sàng rời khỏi nơi an toàn căn Phòng trên lầu
của riêng chúng ta.
Sống
đức tin của chúng ta có nghĩa là tin cậy vào sự năng động của Thiên Chúa
là Chúa Thánh Linh. Chúng ta hãy cầu nguyện và xin Chúa Giêsu Kitô,
Chúa chúng ta, ban Chúa Thánh Thần xuống nơi chúng ta để chúng ta sự can đảm cần thiết để rao truyền về Chúa Giêsu Kitô và sự cứu rỗi của Ngài.
Lạy Chúa
Thánh Thần! Xin ban cho chúng con có được khả năng nói với trái tim của mọi người bằng những lời
nói mạnh mẽ về
Chúa, những lời
nó thần bí, những lời
nói mà chúng con có thể không biết nhưng những lời
nói đó đến từ nơi
Chúa Thánh Thần.
Amen. ”
HOMILY FOR PENTECOST SUNDAY,
YEAR B: John 15:26-27; 16:12-15
THEME: THE SPIRIT OF GOD.
In the first reading today,
the Jews thought that the Apostles were drunk! They came out of the house in
the morning of Pentecost speaking loudly and in high spirits. It is true that
they were intoxicated, but not with the spirit of alcohol, but with the divine
spirit, the Holy Spirit. The coming
of the Holy Spirit changed the apostles so profoundly that this triggered the
total change and renewal of the entire world.
This Sunday we celebrate the Feast of Pentecost. On this day, the apostles were afraid to go out because there were many Jews in Jerusalem. They were just hiding themselves inside the upper room, with the door and windows locked. What were they doing in this hiding room? they were praying together with the Blessed Mother. Then suddenly, out of nowhere they heard a loud rush of strong wind, and tongues of fire hovering over their heads. It was the Holy Spirit who descended on them, just as Jesus has promised. This suddenly changed everything. The apostles were not afraid and timid anymore. They rushed out of the house and began to proclaim loudly to everybody the message of the Risen Lord.
The people who heard them were
very amazed that, although they come from different places in the world and
diverse languages, they clearly understood what the apostles were saying. This
event was such a great phenomenon that the Pentecost became known as the Feast
of the Coming of the Holy Spirit upon the Apostles. Then Pentecost is the Feast
of the Holy Spirit, the Third Person of the Most Blessed Trinity. He is pure
spirit, and this explains why we have difficulty having a clear understanding
of His nature. Yet the truth is that the Holy Spirit is with us always. He is
the abiding presence of God in the world, as Jesus promised:
“And behold, I am with you always until the end of the age” (Mt 28:20).
We have already received Him in
our Baptism, and most especially in Confirmation when we were sealed with the
gift of the Holy Spirit. To help us understand the third Person, it is good to
mention a few of His most common manifestations as described in the
Scriptures.
The first manifestation is wind. The apostles heard a sudden rush of strong wind. Today’s Gospel shows us that: “Jesus breathed on them and said: ‘Receive the Holy Spirit.” The breath of Jesus reminds us of God’s action in creation: as is written in the book of Genesis: Then the Lord God formed the man out of the dust of the ground and blew into his nostrils the breath of life, and the man became a living being” (Gen 2:7). The Holy Spirit as wind or breath means life. It is the life-giving breath of God. The Holy Spirit, therefore, gives us life. Without Him, there is no possibility of living.
The second manifestation is
fire. On that Pentecost Sunday, the Holy
Spirit descended as tongues of fire on the head of the apostles. Fire gives
heat, power and energy.
Fire also transforms. It transforms wood into ashes, raw meat and fish into
delicious food, and hard metals into liquid form. Fire also purifies.
It separates gold from alloys, cleans and sterilizes things, purifies materials
from dirt and all contaminants.
The Holy Spirit is the fire of
love. He is the principle of power, renewal and transformation. That is why,
after giving the apostles the gift of the Holy Spirit, Jesus offered the
sacrament of forgiveness from sins: as He said to them: “Whose sins you
forgive are forgiven them, and whose sins you retain are retained.” (Jn
20:23).
God renews us and gives us new life through the Holy Spirit and the sacrament of Reconciliation.
And the third manifestation of the Holy Spirit is the white dove as seen hovering over the head of Jesus after His baptism at the Jordan River. The white dove symbolizes freedom and purity. The Holy Spirit cleanses us from sin and makes us pure. And so, we have perfect freedom as God’s children. We are not slaves of sin anymore, but we become sons and daughters of freedom and glory.
This Sunday let us honor and
praise the Holy Spirit, the Third Person of God. And let us be constantly aware
of the abiding presence of God’s Spirit so that we may truly be living temples
of the Holy Spirit and instruments of renewal, transformation and life of the
world. Singing opens the
way for an increase of the Holy Spirit’s overflow in us, as well as an
unfolding of discernment regarding His will in our lives. God’s people are more than just invited to sing; we are
commanded to sing. When we sing, we’re doing what God asks of us! Singing has
such a unique way of bringing our heart, soul, mind, and strength together to
focus entirely and completely on God. In the letter to the Colossians, St. Paul wrote: “Let the word of Christ dwell in you
richly, as in all wisdom you teach and admonish one another, singing psalms,
hymns, and spiritual songs with gratitude in your hearts to God. (Colossians 3:16)
At Saint Philip’s, we hope to
presume what we leftover before the pandemic, we hope to have missalettes in
every pew in the next few weeks so we can sing with the choir to praise and
honor God in three persons. For now, we will have a paper worship aid available at every
English Mass that contains the chants and the hymns for Mass. And, in the next
two weekends, Tim Dusenbury, our Music Director, will conduct a brief training
before each Mass on chanting. For
several months, the choir has offered beautiful chants during Mass. Tim will
now assist us so we can join our voices in this heavenly music. We thank Tim and the choir for that.
Brothers and
sister in Christ, In a letter to the Ephesians St. Paul wrote: “do not get drunk on wine, in which lies debauchery, but be filled
with the Spirit. Address one another in psalms and hymns
and spiritual songs, singing and playing to the Lord in your hearts. (Ephesians 5:18-19)
The Church
expanded due to the Presence of the Holy Spirit within the apostles and within
those who came after them. When we live our faith, the Spirit within us draws
others to Christ. Living our faith means that we, like the first apostles,
have to have the humility to allow God to give us a knowledge beyond the grasp
of the human mind. Living our faith means that we be willing to leave that
safe place, our own Upper Rooms or comfort zone. Living our faith means
trusting in the dynamism of God that is the Holy Spirit. Let’s pray and ask our
Lord Jesus to send us the Holy Spirit in order to give us the courage we need
to proclaim Christ.
Come Holy Spirit! Give us the ability to speak to peoples’ hearts with powerful words, mystical words, words we might not know but words that come from you. Amen.”
Homily for Pentecost Sunday,
Year B
Renew Us Lord with Your Spirit!
Readings: 1st: Acts 2: 1-11; Ps: 103: 24-34; 2nd: 1 Cor 12: 3-7.12-12; Jn 20: 19-23
Today is Pentecost Sunday. Pentecost marks the definitive end of the Easter Season. It occupies a very important position in the Church’s life and liturgical calendar. This is because, it marks the beginning of the church’s missionary endeavor. Pentecost day is a day of renewal and empowerment.
From the first reading of this Sunday, we see the reward of obedience and steadfastness in prayer. Therefore, today we celebrate a great feast, when Christ fulfilled his promise to us. As Christs disciples, every true believer has been empowered by the Holy Spirit. The Holy Spirit is the mutual love of the Father and the Son. He empowers us to go into our world to bring peace, unity, joy, love and salvation to nations.
In the second reading of today, Paul makes a very important statement: “No one can say Jesus is Lord, except through the Holy Spirit.” This means that, it is God himself that enables us to recognize and accept the lordship of Christ through the Holy Spirit.
Due to pride, it is difficult for Satan to acknowledge and accept the lordship of Christ. To say “Jesus is Lord” is to humble oneself. It means to accept Christ as the Lord and Savior of one’s life. Truly, this is only possible through the spirit of truth, the Holy Spirit.
In the gospel, Jesus breathed the Holy Spirit upon his disciples in order to restore their peace and to free them from the slavery of fear. Christ knew that the Holy Spirit empowers and liberates. So, the Spirit we have received, “is not the spirit of fear and timidity, but the Spirit of power, love, and self-discipline.” (2 Tim 1:7)
REPORT THIS AD
According to our Catechism, the Holy Spirit empowers us, makes us strong Christians and soldiers of Christ (CCC 1302). This empowerment comes through the different gifts we receive from the Holy Spirit. Through them, we become bold to call God our Father (Rom 8:15), and above all, to proclaim to our world that, Jesus Christ is Lord. Also, the Holy Spirit helps us to bear good fruits in Christ (Gal 5, 22). He leads us into the kingdom of righteousness, peace and joy.
Today, we must ask ourselves: “What does the Holy Spirit wants me to do? Where is He leading me to?” It is important to reflect on these questions especially, now that our world has become so complex, and many of us seem confused. We must pay attention to Him. We must be docile to him. We must let him lead and show us the best way.
Only Him, can help us navigate the rough waters of this world. Only the Holy Spirit can calm our fears and restore order to our lives. He alone can empower us to face the daily challenges of our lives, families, communities, and our world at large. He alone can give us the right insight we need to navigate through the complex moments of this life.
In view of this, daily and prayerfully, we must pause to listen to what the Holy Spirit has to say to us in order to know the direction he wants to lead us. Let us give him the chance to direct our lives, families, business and studies. If He leads us, no matter how complex our world becomes, we shall never be confused. We shall always find our way forward.
Finally, rather than always walk by sight or mere instinct as many of us do today, let us walk with the Holy Spirit, our Counselor and Advocate. This is because, we shall succeed “not by power nor by might, but by my spirit, says the Lord Almighty” (Zech 4, 6). So, let us humbly pray: “O Lord, send forth your spirit and renew the face of the Earth. Alleluia.”
Trong bài đọc thứ nhất hôm nay, người Do Thái tưởng rằng các Tông đồ đã say rượu! khi họ ra khỏi nhà vào buổi sáng của Lễ Ngũ Tuần, họ có chí khí và tinh thần cao họ lớn tiếng rao giảng lời Chúa. Đúng là họ đã say, nhưng không phải say với thần rượu, mà là họ say với thần khí trong Chúa Thánh Thần. Sự xuất hiện của Chúa Thánh Linh đã thay đổi các tông đồ một cách sâu sắc đến nỗi điều này đã kích hoạt sự thay đổi và đổi mới hoàn toàn của toàn thế giới.
Biểu hiện đầu tiên là gió: Các Tông đồ nghe thấy một cơn gió lớn ập đến bất ngờ. Tin Mừng hôm nay cho chúng ta thấy rằng: “Chúa Giê-su thổi hơi vào họ và phán:‘ Hãy nhận lấy Chúa Thánh Thần”. Hơi thở của Chúa Giêsu nhắc nhở chúng ta về hành động của Thiên Chúa trong sự sáng tạo: như được chép trong sách Sáng thế: “Bấy giờ, Chúa là Thiên Chúa đã tạo dựng con người từ trong bụi đất, thổi vào lỗ mũi con người hơi thở sự sống, và con người trở thành một sinh linh ”(St 2: 7). Chúa Thánh Thần như gió hay hơi thở có nghĩa là sự sống. Đó là hơi thở ban sự sống của Chúa. Do đó, Chúa Thánh Thần ban sự sống cho chúng ta. Không có Ngài, chúng ta không có khả năng sống.
Tiếng hát là cách giúp chúng ta gia tăng sức mạnh của Chúa Thánh Thần được tràn ngập trong chúng ta, cũng như giúp chúng ta phân biệt được ý muốn của Ngài trong cuộc sống của chúng ta. Con dân của Thiên Chúa không những chỉ được mời cùng hát; mà chúng ta phải cùng hát lên ca tụng Thiên Chúa vì đó là bổn phận của chúng ta. Khi chúng ta hát, chúng ta đang làm những gì Chúa muốn viồ Ngài muốn chúng ta ca tụng vinh danh Ngài! Tiếng hát là một cách độc đáo là đưa trái tim, linh hồn, tâm trí và sức lực của chúng ta lại với nhau để chúng ta tập trung hoàn toàn và trọn vẹn vào Thiên Chúa là Cha.
THEME: THE SPIRIT OF GOD.
This Sunday we celebrate the Feast of Pentecost. On this day, the apostles were afraid to go out because there were many Jews in Jerusalem. They were just hiding themselves inside the upper room, with the door and windows locked. What were they doing in this hiding room? they were praying together with the Blessed Mother. Then suddenly, out of nowhere they heard a loud rush of strong wind, and tongues of fire hovering over their heads. It was the Holy Spirit who descended on them, just as Jesus has promised. This suddenly changed everything. The apostles were not afraid and timid anymore. They rushed out of the house and began to proclaim loudly to everybody the message of the Risen Lord.
“And behold, I am with you always until the end of the age” (Mt 28:20).
The first manifestation is wind. The apostles heard a sudden rush of strong wind. Today’s Gospel shows us that: “Jesus breathed on them and said: ‘Receive the Holy Spirit.” The breath of Jesus reminds us of God’s action in creation: as is written in the book of Genesis: Then the Lord God formed the man out of the dust of the ground and blew into his nostrils the breath of life, and the man became a living being” (Gen 2:7). The Holy Spirit as wind or breath means life. It is the life-giving breath of God. The Holy Spirit, therefore, gives us life. Without Him, there is no possibility of living.
God renews us and gives us new life through the Holy Spirit and the sacrament of Reconciliation.
And the third manifestation of the Holy Spirit is the white dove as seen hovering over the head of Jesus after His baptism at the Jordan River. The white dove symbolizes freedom and purity. The Holy Spirit cleanses us from sin and makes us pure. And so, we have perfect freedom as God’s children. We are not slaves of sin anymore, but we become sons and daughters of freedom and glory.
Come Holy Spirit! Give us the ability to speak to peoples’ hearts with powerful words, mystical words, words we might not know but words that come from you. Amen.”
Renew Us Lord with Your Spirit!
Readings: 1st: Acts 2: 1-11; Ps: 103: 24-34; 2nd: 1 Cor 12: 3-7.12-12; Jn 20: 19-23
Today is Pentecost Sunday. Pentecost marks the definitive end of the Easter Season. It occupies a very important position in the Church’s life and liturgical calendar. This is because, it marks the beginning of the church’s missionary endeavor. Pentecost day is a day of renewal and empowerment.
From the first reading of this Sunday, we see the reward of obedience and steadfastness in prayer. Therefore, today we celebrate a great feast, when Christ fulfilled his promise to us. As Christs disciples, every true believer has been empowered by the Holy Spirit. The Holy Spirit is the mutual love of the Father and the Son. He empowers us to go into our world to bring peace, unity, joy, love and salvation to nations.
In the second reading of today, Paul makes a very important statement: “No one can say Jesus is Lord, except through the Holy Spirit.” This means that, it is God himself that enables us to recognize and accept the lordship of Christ through the Holy Spirit.
Due to pride, it is difficult for Satan to acknowledge and accept the lordship of Christ. To say “Jesus is Lord” is to humble oneself. It means to accept Christ as the Lord and Savior of one’s life. Truly, this is only possible through the spirit of truth, the Holy Spirit.
In the gospel, Jesus breathed the Holy Spirit upon his disciples in order to restore their peace and to free them from the slavery of fear. Christ knew that the Holy Spirit empowers and liberates. So, the Spirit we have received, “is not the spirit of fear and timidity, but the Spirit of power, love, and self-discipline.” (2 Tim 1:7)
REPORT THIS AD
According to our Catechism, the Holy Spirit empowers us, makes us strong Christians and soldiers of Christ (CCC 1302). This empowerment comes through the different gifts we receive from the Holy Spirit. Through them, we become bold to call God our Father (Rom 8:15), and above all, to proclaim to our world that, Jesus Christ is Lord. Also, the Holy Spirit helps us to bear good fruits in Christ (Gal 5, 22). He leads us into the kingdom of righteousness, peace and joy.
Today, we must ask ourselves: “What does the Holy Spirit wants me to do? Where is He leading me to?” It is important to reflect on these questions especially, now that our world has become so complex, and many of us seem confused. We must pay attention to Him. We must be docile to him. We must let him lead and show us the best way.
Only Him, can help us navigate the rough waters of this world. Only the Holy Spirit can calm our fears and restore order to our lives. He alone can empower us to face the daily challenges of our lives, families, communities, and our world at large. He alone can give us the right insight we need to navigate through the complex moments of this life.
In view of this, daily and prayerfully, we must pause to listen to what the Holy Spirit has to say to us in order to know the direction he wants to lead us. Let us give him the chance to direct our lives, families, business and studies. If He leads us, no matter how complex our world becomes, we shall never be confused. We shall always find our way forward.
Finally, rather than always walk by sight or mere instinct as many of us do today, let us walk with the Holy Spirit, our Counselor and Advocate. This is because, we shall succeed “not by power nor by might, but by my spirit, says the Lord Almighty” (Zech 4, 6). So, let us humbly pray: “O Lord, send forth your spirit and renew the face of the Earth. Alleluia.”
No comments:
Post a Comment